You are currently viewing Reducció de pit: en què consisteix aquesta operació?

Reducció de pit: en què consisteix aquesta operació?

Una mamoplàstia de reducció –que popularment es coneix, també, com una reducció de pit– és una intervenció quirúrgica molt habitual als centres estètics que permet reduir la mida del bust, elevant i harmonitzant, a més, la seva forma.

La hipertròfia mamària és una problemàtica caracteritzada per un augment del volum dels pits per sobre de les proporcions normals. Aquesta mida desproporcionada causa problemes de salut i estètics, altera els comportaments socials de la dona i pot arribar a ocasionar complexos importants. Això sí, es pot solucionar –en la majoria de casos– passant per la sala d’operacions.

La cirurgia plàstica de reducció de mames, que també es coneix com a mamoplàstia de reducció, és un procediment que es fa servir per eliminar l’excés de pell, greix i teixit glandular del pit. És una intervenció que alleuja la incomoditat de tenir unes mames molt grosses i també proporciona una mida final més proporcionada al cos de la pacient.

Aquest tipus de cirurgia es pot fer amb normalitat a qualsevol edat, fins i tot en l’adolescència, tot i que sempre s’aconsella que les mames estiguin totalment desenvolupades per evitar una segona intervenció en el futur.

Abans de la cirurgia, es fa un estudi mamogràfic de la pacient que es complementa amb una exploració dels pits per avaluar-ne la forma, la mida i la fermesa de la pell. Abans de fer-se la mamoplàstia de reducció, a més, el cirurgià explicarà a la dona les diferents tècniques quirúrgiques que hi ha, quina és la millor en el seu cas, el tipus d’anestèsia que es farà servir i com seran –pel que fa a la mida i la forma– els pits després de l’operació i el postoperatori.

En què consisteix aquesta cirurgia estètica?

Una operació estètica de reducció de pit consisteix a disminuir el volum de teixit mamari, en un procés similar al que es porta a terme en una mastectomia. En la reducció de pit s’eleva, per la seva banda, l’arèola i el mugró i es redueix la mida de la mama, conservant un volum central. La mida de l’aurèola, a vegades, també es redueix, si és excessivament gran.

El temps estimat d’aquesta intervenció estètica és d’entre 120 i 180 minuts, i sempre dependrà del volum i els atributs de la mama. Aquest tipus de cirurgia plàstica es fa sota anestèsia general i requereix hospitalització de la pacient, com a mínim, d’una o dues nits.

Un dels grans avantatges d’aquesta intervenció és que la cicatriu resultant de la cirurgia és una línia molt fina que és imperceptible en roba interior o banyador. Tot i això, la cura i el postoperatori són vitals per a aquest èxit.

Quins són els objectius d’una mamoplàstia de reducció?

• Reduir la mida de les mames per aconseguir que quedin proporcionades amb la resta del cos.
  • Aconseguir una forma més harmonitzada i agradable del pit.
  • Millorar el volum i la turgència del pit.

Quan es recomana fer-se una operació de reducció de pits?

Una dona pot voler disminuir la mida de les seves mames per diversos motius. En alguns casos, respon a qüestions purament estètiques. En d’altres, aquesta operació es fa per qüestions més relatives a la salut.

Entre els principals motius, destaquen:

• Dolor crònic d’esquena, coll i espatlles
  • Dolor als nervis
  • Limitació de les activitats (sobretot físiques i socials)
  • Erupció cutània i irritació persistent sota les mames, a causa de la humitat i la fricció
  • Problemes respiratoris
  • Estries als pits
  • Autoestima baixa
  • Dificultat per trobar roba adequada
  • Traumes derivats de la seva sexualitat

En canvi, hi ha casos en què clarament es desaconsella. Així, doncs, aquest tipus d’intervenció no està recomanat a dones fumadores, amb malalties cardíaques, obeses o que s’estiguin plantejant, en un futur, ser mares o perdre molt de pes. En aquests dos últims casos, és millor posposar la cirurgia.

Com és el postoperatori?

Com amb qualsevol altre tipus de cirurgia, la intervenció quirúrgica de reducció mamària té un període de recuperació significatiu. Tot i així, cada persona pot recuperar-se de la cirurgia de forma diferent i, de la mateixa manera, cicatritzar de diferents maneres.

Immediatament després de la cirurgia, les mames es protegiran amb un apòsit de gasa o un embenat i es col·locarà una sonda sota cada braç per drenar l’excés de sang o fluid. El cirurgià receptarà medicació com antibiòtics, analgèsics i/o antiinflamatoris per alleujar el malestar i evitar complicacions.

Durant els primers dies i setmanes, és probable que la dona es noti les mames sensibles, que es puguin inflamar i presentar hematomes. Amb el pas del temps, les cicatrius aniran desapareixent de manera natural i, després d’un any de l’operació, serà quasi invisibles.

El resultat final d’aquest tipus de cirurgia plàstica és permanent, tot i que la forma i la mida de les mames pot variar a causa de factors com l’envelliment, la pèrdua de pes, etc.

Els beneficis principals d’una reducció de mames

• Es redueix la càrrega física i, per tant, els mals d’esquena causats per uns pits grossos
  • Es recupera la simetria dels pits
  • Es millora l’estat emocional i l’autoestima
  • S’aconsegueixen uns pits ferms
  • Les cicatrius d’aquestes intervencions són imperceptibles
  • Els resultats s’aprecien de manera immediata i milloren progressivament

Dr. Isidre Martí
Responsable clínica estètica Atlàntida

Deixa un comentari

GESTIÓ SANITÀRIA E.G. 92, S.L. como responsable del tratamiento tratará tus datos con la finalidad de gestionar tu suscripción y participación a nuestro blog informativo. Puedes acceder, rectificar y suprimir tus datos, así como ejercer otros derechos consultando la información adicional y detallada sobre protección de datos en nuestra Política de privacidad.